Szanowny Użytkowniku,

25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym informujemy, że wprowadziliśmy zmiany w Regulaminie Serwisu i Polityce Prywatności. Prosimy o poświęcenie kilku minut, aby się z nimi zapoznać. Możliwe jest to tutaj.

Rozumiem

Długa droga do układu okresowego pierwiastków

czwartek, 12.10.2017, 19:00
W czwartek 12 października zapraszamy na wykłady Dariusza Aksamita oraz Moniki Aksamit-Koperskiej.

Już w starożytności znano także wiele pierwiastków, zwłaszcza metali. Jednak dopiero w czasach nowożytnych narodziła się koncepcja pierwiastków jako podstawowego budulca materii, z tego okresu pochodzą też pierwsze próby porządkowania pierwiastków, zwieńczone, zwieńczone słynnymi pracami Dymitra Mendelejewa.

W swoim wykładzie Monika Aksamit-Koperska opowie o długiej drodze wiodącej od starożytności do współczesnego rozumienia pierwiastków chemicznych.

Dr Monika Aksamit-Koperska jest chemiczką i popularyzatorką nauki. Zawodowo zajmuje się chemią konserwatorską. Zwyciężczyni pierwszej edycji polskiego konkursu Famelab (2012) i laureatka drugiego miejsca w konkursie międzynarodowym. Należy do stowarzyszenia Rzecznicy Nauki.


Długa droga do układu okresowego pierwiastków - wykład Moniki Aksamit-Koperskiej
Czas: czwartek, 12 października, godz. 19:00
Przestrzeń: De Revolutionibus Books&Cafe, ul. Bracka 14 w Krakowie

Wstęp wolny. Wykład będzie nagrywany. Wszystkie nagrania wykładów z cyklu "Granice Nauki" dostępne na kanale Youtube Centrum Kopernika.

„Wielkie Pytania cz. II: Przełomy w nauce” – zadanie realizowane przez Fundację Centrum Kopernika, finansowane w ramach umowy 538/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.