Percepcja, użyteczność czy emocje - co się liczy w projektowaniu?

środa, 12.04.2017, 18:00
Kraków
W najbliższym tygodniu wyjątkowo w środę zapraszamy na kolejny wykład z cyklu Granice Nauki. Aleksandra Urbańczyk opowie o tym, jak emocje, zmysły i użyteczność wpływają na naszą ocenę przedmiotów, programów komputerowych i usług.

Każdego dnia korzystamy z ogromnej liczby przedmiotów codziennego użytku, programów i aplikacji komputerowych a także usług. Czym kierujemy się decydując czy kupimy dany a nie inny produkt? Czym powinni kierować się projektanci aby to ich produkty były wybierane? Dlaczego mimo coraz większej świadomości projektantów mamy do czynienia z przedmiotami trudnymi w obsłudze? O tym wszystkim w swoim wykładzie opowie kognitywistka Aleksandra Urbańczyk (Centrum Kopernika, AGH).

Wykłady z cyklu "Granice Nauki: zacieranie granic" poświęcone są pięciu parom pojęć, pomiędzy którymi - z różnych perspektyw - współcześnie zacierają się granice. Mówimy o następujących parach pojęć: człowiek - zwierzę, porządek - chaos, umysł - ciało, życie - materia nieożywiona, rozum - emocje. Wykład Aleksandry Urbańczyk dotyczyć będzie ostatniej pary: rozumu i emocji. Wykładom towarzyszą dodatki do Tygodnika Powszechnego, w całości dostępne na naszej stronie internetowej: https://www.granicenauki.pl/wielkie-pytania-8521. Dodatek poświęcony rozumowi i emocjom ukaże się maju.

Percepcja, użyteczność czy emocje - co się liczy w projektowaniu? Wykład Aleksandry Urbańczyk
Czas
: środa, 12 kwietnia, godz. 18:00
Przestrzeń: De Revolutionibus Books&Cafe, ul. Bracka 14

Wstęp wolny. Wykład zostanie nagrany. Nagrania poprzednich wykładów z serii „Granice Nauki” dostępne są na kanale Youtube.com/CopernicusCenter

„Wielkie Pytania – przygotowanie i publikacja cyklu dodatków popularnonaukowych do »Tygodnika Powszechnego« oraz organizacja cyklu popularnonaukowych wykładów otwartych” – zadanie realizowane przez Fundację Centrum Kopernika, finansowane w ramach umowy 625/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.